El valor de l’amor

pulsera

Una de les polseres dels valors més demandades és la de l’AMOR. La polsera de l’AMOR triomfa d’igual manera que l’amor triomfa en la majoria de les nostres activitats quotidianes. Molta literatura, reflexions i coses s’han dit i escrit sobre l’AMOR. En el fons, l’AMOR és el motor de les nostres activitats i en tenim moltes expressions dia rere dia: l’AMOR per la família és energia per a realitzar el treball dur de cada dia; l’AMOR pels amics ens dibuixa el somriure; l’AMOR per la societat ens promou ser solidaris amb els més desvalguts i a treballar en favor de la pau.

També és cert que l’AMOR té aspectes negatius. L’AMOR en excés per les coses materials i immaterials, com els diners i el poder, no aporten resultats gaire positius a la societat i és més aviat causa de disputes i de grans conflictes bèl·lics. Ja ho diuen els historiadors i pensadors socioeconòmics, darrera de tot conflicte, darrera de tota guerra, gran o petita, sempre sempre trobarem una de les següents raons: una molt greu afronta personal o una disputa per diners o poder.

Jesús ens va deixar dit: “Estimeu-vos els uns als altres, com jo us he estimat”. No ho deia per dir. No ho deia sense cap raó aparent. Ell ja era conscient de que l’AMOR en excés per les coses materials provoca conflictes en la societat i consumeix el més fort dels esperits. I davant d’això, només hi ha una medicina: estimar als altres, l’AMOR per les persones, l’AMOR per la societat, l’AMOR pels animals, l’AMOR per la natura. El valor de l’AMOR, de l’AMOR en positiu, aplicat en el dia a dia, ens condueix a una societat més justa i millor. Estimem, abracem, somriguem, ajudem, repartim AMOR.

Afectuosament,

Jordi Morillas
Gerent Fundació Pare Esqué
President Obra Cultural Mariana

Autor: Jordi Morillas

Professional de l'Organització i dels Sistemes d'Informació. En els últims anys, el meu principal valor afegit en les organitzacions amb què he col·laborat ha estat ajudar-los en la transició de companyia local a companyia global, la gestió eficient d’equips i recursos, i la millora dels processos relacionats amb l’organització i els sistemes d’informació, on he aportat valor significatiu, incrementant els marges de negoci. Allí on hi ha un problema (d’integració i orientació d’equips, de servei o de negoci), allí és on puc intervenir. Cap a l'any 2001, em vaig fer meva la frase "el que sigui de valor afegit pel client (final), endavant; el que no, elimina-ho". I des d’aleshores, que l’aplico amb èxit. He participat com a formador en diferents empreses d'Espanya i Portugal i també he realitzat xerrades i conferències en empreses i organismes d’Espanya, Portugal, Holanda i Regne Unit. També he estat professor en els seminaris Aula-Empresa organitzats per l'UPC. Col·laboro amb la Fundació Pare Esqué i l'Obra Cultural Mariana des de 1993.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: